Hae tästä blogista

torstai 11. joulukuuta 2014

Runoilija pankissa

Minulle soitettiin monta kertaa
pankista tahtoivat juttelemaan
yritin selittää ettei siihen ole asiaa
mutta nainen puhelimassa halusi saada
tahtonsa läpi
ja niin viikon päästä
istuin valkoisessa konttorissa
nuoren naisen kanssa pienessä suljetussa huoneessa
hän katsoi minua iloisesti silmiin
ja alkoi tiedustella
onko metsää, asuntoja tai muuta
sanoin että näettehän te sieltä koneelta
ja ennen kuin olin ehtinyt riisua takkia
palaverimme oli loppumassa
minua ohjattiin jo kohti ulko-ovea
vielä lähtiessä
hän tarjosi minulle hymyillen heidän mainoskynäänsä
kiittäen käynnistä
ja minä kumarsin syvään
laitoin kynän taskuuni
lähdin kotiini
ja kirjoitin sillä kaiken ylös runooni.

Apurahan saajan tilinumero IBAN-muodossa: FI 93 5541 2820 019967
Viite: 201 70211

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti