Hae tästä blogista

maanantai 17. marraskuuta 2014

Olen tuhonnut maailman
joka kutsui minut luokseen
raotti metsän ovea
liian monta kertaa
antoi maistaa totuutta.

Olen syönyt lupaavan yötaivaan
havujen alla
piilottanut pimeän kartat ympäriltä
viettänyt laiskoja iltoja lakanoissa
Putinin kanssa kalastellut haukia
katsellut kireitä siimoja
kuristanut vapautta
antanut veren kihota pianon kielien alta
kuullut telaketjujen rahinan
napanuoran katkaistun turvan.

Olen räpiköinyt irti hyvästä
ottanut valmiit taulut seiniltä
painanut leiman passiin
tyynyn vasten naamataulua
odottanut ettei jalat enää yritä etsiä maata
pue viattomien kasvoille sinistä laulua.

Olen keittänyt pastan yli
itkenyt syntymättömiä lapsia
kannelta tippuneita toiveita
kahlattuja kohtuja
revenneitä katuja
jotka eivät soi kuin kellot kirkoissa
torneissa fallistisia paholaishahmoja
pitämässä meidän kaltaisia loitolla.

Olen takavarikoinut pirtua
nimettömien saarien kätköissä
tahtonut olla katiskassa
avantojen piiloissa
tuntenut kihelmöivää kylmyyttä
hillostettuja katseita
kammennut alas vuorelta
syövän ja pelon ajamana
noussut sängystä pakotettuna.

Olen hukuttanut lapset rantakaislikkoon
unohtanut veden ja saippuan tuoksun
kyhmyt ihoni alla
jättänyt itseni ulkopuolelle
antamatta tippiä
potkien taksien ovia
odottanut uutta alkua
nopeaa vahingollista kosketusta.

Olen unohtanut sormuksen
hotellihuoneen hylätyt tohvelit
itseni ilmakuivatut huolet
nainut porttojen kanssa
asumattomissa asunnoissa
leipäveitsi kädessä
kokenut harhoja
toivonut kaikille parasta
peläten sydänkohtausta.

Olen löytänyt totuuden siemenistä
uskon naapurin karvoista
katoavista kasveista
veistänyt toistuvia teemoja
palannut alkuun
katsomaan appelsiinipuun
lukkiutuneita leukoja.

Olen eksynyt pianon koskettimille
pyörtynyt nuottiviivastolle
mustavalkoisessa unessa
lyönyt veljeä
joka ei käännäkään toista poskea
vaan kasvattaa pellot ahneudella
toistaa maissipiipusta
historian vihan
lastenohjelmien löysän sinapin.

Olen hieronut kauppoja
sisääpiirin pyöriessä
huristanut menemään
hipelöinyt kateellisten reisiä
jättänyt taakseni läpikuultavia pilviä
rannan vaahtoavia terveisiä
jotka palaavat lapsuuteen
jokaisella laukauksella.

Olen patentoinut luonnon
vihannut itseäni
rahojeni takia
liian monta kertaa
olen pelännyt köyhiä
tuntemattomia asioita
minuutta
nähdessäni itseni alkoholistina
vihreällä penkillä
hylättynä lapsena
maailmassa
joka on kaikkialla minussa
mutta josta en koskaan suostu uskomaan
ettei se tule olemaan
omaisuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti